AVOIMET TYÖPAIKAT

VisitOulu etsii uusia osaajia

Projektipäällikkö, digitaalinen kehittäminen

Etsimme nyt VisitOulun tiimiin innostunutta matkailualan kehittäjää ja projektipäällikköä. Työtehtävä on osa ”Oulun seudun matkailun digitaalinen ekosysteemi 1.0” -hanketta.

 

Paikka täytetään ajalle 1.12.2020 – 31.12.2021.

 

Tässä tehtävässä pääset näköalapaikalle toteuttamaan matkailualan digitaalista kehittämistä yhdessä laajan yritys- ja kumppaniverkostomme kanssa. Kehität matkailuyritysten sekä koko Oulun seudun näkyvyyttä, saatavuutta ja ostettavuutta digitaalisessa ympäristössä sekä pilotoit tähän liittyen uusia toimintatapoja myös käytännössä. Työsi keskiössä ovat ketterät kokeilut ja jatkuva oppiminen, jonka pohjalta koko Oulun seudun matkailualue ja -yritykset saavuttavat entistä parempia tuloksia.

 

Haluamme, että Oulun seudun matkailutoimialan kehittäminen ja markkinointi pohajutuvat jatkossa myös entistä monipuolisemmin tietoon. Työssäsi kehität myös matkailualueemme tiedollajohtamista ja sen käytänteitä. Teemme myös tiivistä yhteistyötä Visit Finlandin kanssa, joten työtehtäviisi kuuluu myös osallistuminen Visit Finlandin digitaaliseen kehitystyöhön Oulun seudun näkökulmasta.

 

Olet etsimämme projektipäällikkö, jos olet tulosorientoitunut ja datalähtöinen digitaalisen ekosysteemin kehittäjä. Sinulle on luontevaa koordinoida laajaa kehittämistyötä tiivissä yhteistyössä laajan kumppaniverkostomme sekä asiantuntijoidemmen kanssa.

 

Tärkeimmät toiveemme osaamisestasi:

 

  • Ajantasaista tietotaitoa sekä vahva tulevaisuuteen suuntautuva ajattelutapa matkailun digitaalisuuteen liittyen

  • Käytännön kokemusta digitaalisista jakelu-, myynti- ja markkinointikanavista

  • Ymmärrystä matkailun ekosysteemiajattelusta ja sen kehittämisestä

  • Näyttöjä tuloksellisesta digitekemisestä ja sen kehittämisestä

  • Kokemusta datalähtöisestä liiketoiminnan kehittämisestä

  • Innostusta yhteistyöhön laajan kumppaniverkoston kanssa sekä kykyä kehittää yhteistyötä digitaalisessa ympäristössä

  • Sujuva suullinen ja kirjallinen suomen ja englannin kielen taito

  • Kykyä toimia nopeatempoisella ja jatkuvasti muuttuvalla matkailualalla

  • Kokemus hanketyöstä katsotaan eduksi

Työ edellyttää työskentelyä alueella ja oman auton käyttömahdollisuutta.

Tehtävä on kokoaikainen ja määräaikainen 1.12.2020-31.12.2021

 

Lähetä hakemuksesi ja CV to 12.11.2020 mennessä 

paivi.penttila@visitoulu.fi

 

Lisätietoja:

Ma 9.11. klo 12.30-14 ja Ke 11.11. klo 8-9 toimitusjohtaja Päivi Penttilä, paivi.penttila@visitoulu.fi, p. 050-3015803

 

VisitOulu (Oulun Matkailu Oy) on matkailun seudullista yhteismarkkinointia toteuttava yhtiö. Se on vuodesta 2010 markkinoinut Oulun seutua kotimaisille ja kansainvälisille matkailijoille sekä matkanjärjestäjille ja muille kumppaneille. VisitOulun toiminta kattaa erittäin laajan ja merkittävän matkailualueen Pohjois-Pohjanmaalla: Oulu, Kalajoki, Rokua Geopark, Syöte, Liminka, Raahe, Hailuoto, Kempele, Ii. Mukana VisitOulu-verkostossa on noin 80 erilaista matkailuyritystä ja kumppania, joiden kanssa matkailua kehitetään ja aluetta markkinoidaan. VisitOulu haluaa olla edelläkävijä matkailun jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä ja ennen kaikkea matkailun digitekemisessä.

 

Työtehtävä on osa ”Oulun seudun matkailun digitaalinen ekosysteemi 1.0” -hanketta (Etelä-Savon liitto, Alueiden matkailuelinkeinon elpymistä edistävät hankkeet).

Content Marketing Specialist

Etsimme nyt VisitOulun tiimiin innostunutta sisältölähtöisen markkinoinnin ammattilaista

 

Työtehtävä on osa ”Oulun seudun matkailun digitaalinen ekosysteemi 1.0” -hanketta.

Paikka täytetään ajalle 1.1.2021 – 31.12.2021.

 

Tehtävä tarjoaa kiinnostavan paikan matkailumarkkinoinnin ytimessä yhdessä huipputiimin ja laajan toimijaverkoston kanssa. Työssäsi suunnittelet ja toteutat monikanavaista sisällöntuotantoa ja digitaalista markkinointia sekä kotimaisille että kansainvälisille kohderyhmillemme. Tavoitteenasi on kasvattaa ja uudistaa digitaalista näkyvyyttämme sekä kehittää verkostomme digitaalisen markkinoinnin toimintatapoja. Työssäsi tärkeää on jatkuva oppiminen, jonka pohjalta koko Oulun seudun matkailualue ja -yritykset saavuttavat entistä parempia tuloksia.

 

Ymmärrät, miten asiakkaan ostopolkua tuetaan laadukkailla ja monipuolisilla sisällöillä ja nautit työskentelystä laajan yritys- ja kumppaniverkostomme kanssa. Olet monipuolinen sisällöntuottaja, jolta onnistuu myös sisältöjen jakelu ja mainonta somekanavissa. Haet aktiivisesti uusia ideoita ja tapoja tuottaa sisältöä ja innostat myös VisitOulu-yhteisöä mukaan tähän. Nautit myös jalkautumisesta VisitOulu-verkoston eri matkailudestinaatioihin toteuttamaan sisällöntuotantoa.

 

Työssäsi kehität ja tuotat sisältöjä myös koko Oulun seudun kattavista teemallisista kiertomatkatuotteista.

 

Tehtäviisi kuuluu mm.:

 

  • Sisällöntuotannon suunnittelu ja sisältökalenterin ylläpito

  • Kirjallisesti ja visuaalisesti sitouttavan sisällön tuottaminen sekä ulkopuolisten sisältöjen kuratointi (esim. blogit, somejulkaisut ja artikkelit) visitoulu.fi -sivustolle sekä sosiaalisen median kanaviin.

  • Maksullisen markkinoinnin ja digitaalisten mainoskampanjoiden suunnittelu, toteutus ja optimointi mm. Facebook, Instagram ja Google -alustoilla itsenäisesti ja/tai yhteistyössä kumppaneidemme kanssa.

  • Sisällöntuotantoon liittyvien uusien kumppanuuksien sekä toimintatapojen kehittäminen sekä pilotointi.

  • Sisältömarkkinoinnin ja -kampanjoiden tulosten analysointi ja optimointi.

  • Hankkeeseen liittyvä yleinen viestintä. 

 

Tärkeimmät toiveemme sinusta ja osaamisestasi:

 

  • Olet tavoitteellinen ja itsenäinen työntekijä.

  • Osaat kirjoittaa sujuvaa tekstiä suomeksi ja englanniksi. Muut kielet ovat plussaa.

  • Sinulla on näyttöä onnistuneesta sisältölähtöisen digimarkkinoinnin toteuttamisesta.

  • Nautit uusien ideoiden kehittämisestä, kokeiluista ja jatkuvasta oppimisesta.

  • Osaat käyttää yleisimpiä sosiaalisen median kanavia ja niiden mainostyökaluja sekä Google-verkosto on sinulle myös tuttu.

  • Ymmärrät hakukoneoptimoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä sisällöntuottamisessa.

  • Ymmärrät markkinoinnin analytiikan perusteet ja osaat soveltaa niitä sisällön jakelussa.

  • Työskentelet mielellään matkailun muuttuvassa ja nopeatempoisessa toimintaympäristössä 

 

Katsomme eduksesi, jos sinulla on myös seuraavaa osaamista:

 

  • Kokemus matkailualasta, erityisesti matkanjärjestäjien / DMC-toimijoiden näkökulmasta

  • Valokuvaus / videointi

  • Kuvan- / videomuokkaustyökalujen käyttökokemus (Adobe Creative Suite)

  • Käyttökokemusta seuraavista markkinoinnin alustoista / työkaluista: WordPress, Mailchimp, Hubspot, Google Analytics, Google Tag Manager, Google Optimize. Muu alustaosaaminen katsotaan hyväksi. 

 

Työ edellyttää työskentelyä alueella ja oman auton käyttömahdollisuutta.

Tehtävä on kokoaikainen ja määräaikainen 1.1.2020-31.12.2021

 

Lähetä hakemuksesi ja CV to 12.11.2020 mennessä paivi.penttila@visitoulu.fi.

 

Lisätietoja:

Ma 9.11. klo 12.30-14 ja Ke 11.11. klo 8-9 toimitusjohtaja Päivi Penttilä, paivi.penttila@visitoulu.fi, p. 050-3015803

 

VisitOulu (Oulun Matkailu Oyon matkailun seudullista yhteismarkkinointia toteuttava yhtiö. Se on vuodesta 2010 markkinoinut Oulun seutua kotimaisille ja kansainvälisille matkailijoille sekä matkanjärjestäjille ja muille kumppaneille. VisitOulun toiminta kattaa erittäin laajan ja merkittävän matkailualueen Pohjois-Pohjanmaalla: Oulu, Kalajoki, Rokua Geopark, Syöte, Liminka, Raahe, Hailuoto, Kempele, Ii. Mukana VisitOulu-verkostossa on noin 80 erilaista matkailuyritystä ja kumppania, joiden kanssa matkailua kehitetään ja aluetta markkinoidaan. VisitOulu haluaa olla edelläkävijä matkailun jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä ja ennen kaikkea matkailun digitalisaatiossa.

 

Työtehtävä on osa ”Oulun seudun matkailun digitaalinen ekosysteemi 1.0” -hanketta (Etelä-Savon liitto, Alueiden matkailuelinkeinon elpymistä edistävät kehittämishankkeet)