Oulun Matkailu Oy on vuonna 2010 perustettu yhtiö, joka johtaa ja toteuttaa Oulun seudun matkailun yhteismarkkinointia. Yhtiön perustajina ja omistajina ovat Oulun kaupunki, lähikunnat ja matkailukeskukset sekä seudun matkailuyritykset.
Oulun Matkailu Oy:n toimialana on matkailumarkkinointi. Yhteismarkkinoinnin tärkein tehtävä on markkinoida aluetta ja samalla houkutella uusia asiakkaita matkailualueelle kärkituotteiden avulla. Yhteismarkkinoinnilla ei tehdä suoraan yrityksen markkinointia eikä myyntiä, vaan nimensä mukaisesti yhdessä tehdyllä strategialla ja yhdessä kerätyillä resursseilla markkinoidaan koko matkailualuetta Visit Oulu sekä Pohjolan rengastie brändien alla.
Oulun Matkailu Oy on jäsen: USTOA, ATTA, CityDNA, Destinatons International, World Tourism Association for Culture & Heritage, IGLTA, MaRa, We Speak Gay -yhteisö, Oulun yrittäjät ja Oulun Kauppakamari.
Oulun Matkailu Oy on Green Office -sertifioitu yritys ja yrityksellä on Visit Finlandin Sustainable Travel Finland -merkki.